Een jaar na de lancering laat de online goksite van PMU bemoedigende resultaten zien: in 2005 genereerde het Pmu-platform een ​​omzet van € 142,7 miljoen, met een groei van bijna 200%. op het laatste semester. Een sterke progressie als gevolg van de verrijking van het aanbod van weddenschappen op de site afgelopen mei. Sindsdien is het volledige aanbod van (dertien weddenschappen) online beschikbaar. Vandaag de dag vertegenwoordigen internet en online gokken 2% van het totale bruto product van de PMU.

Eind december waren op de site 60.000 accounts geopend, waarvan dagelijks 15.000 gokkers, wat overeenkomt met een volume van 1,5 miljoen gokken per maand. In totaal werden 20 miljoen weddenschappen gedaan op Pmu.fr vorig jaar voor een gemiddelde inzet van 37 euro per sessie. Dat is vier keer meer dan in de verkooppunten.

Guillaume Dolbeau

En de voordelen stoppen daar niet. Internet stelt de PMU in staat een nieuw klantenbestand te veroveren: volgens een intern onderzoek hebben online gokkers een jonger profiel (gemiddeld 40 jaar) en 20% vrouwen. Pmu.fr genereert ook extra inkomsten. “We hebben geconstateerd dat sommige van onze online gokkers ook in verkooppunten spelen, zonder kannibalisatie te genereren,” legt Guillaume Dolbeau uit.

Om zijn nieuwe kanaal te promoten, voerde de PMU het hele jaar door een online advertentiecampagne uit met de aankoop van ruimte op belangrijke portals en op sites die gespecialiseerd zijn in gaming en twee online wedstrijdwedstrijden. lijn om internetgebruikers aan te moedigen een gironorekening te openen en een e-mailcampagne te verzenden via de verhuur van een externe database. In totaal bedroeg het budget voor de internetcommunicatie vorig jaar 1 miljoen euro. Dit is twee keer meer dan voor La Française des Jeux (lees het artikel van 03/02/05), maar het is amper 0,7% van het mediabudget van de PMU.